Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?


Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?

Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?

Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?

 

Soru:

Merhaba, İşten çıkarıldım, işsizlik maaşına başvuruda bulunmak istiyorum ama , son 4 ayda 120 gün sigorta primi ödeme şartını duydum.Benim son 4 ayda 120 gün primim ne yazık ki yok. İşten ayrılmadan 20 gün önce rapor aldım. Son ay 5 günlük bir raporum mevcut. Bu benim işsizlik maaşı almama engel olur mu?

 

 

 

Cevap:

Merhabalar,

4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’na göre;

  • İşsizlik sigortası kapsamında bir işyerinde çalışırken çalışma istek, yetenek, sağlık ve yeterliliğinde olmasına rağmen, kendi istek ve kusuru dışında işini kaybedenler,
  • Hizmet akdinin feshinden önceki son 120 gün içinde prim ödeyerek sürekli çalışmış olmak kaydıyla son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmalıdır,
  • Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde başvuruda bulunulmalıdır. Başvuruda gecikilmesi halinde geçen her gün için işsizlik ödeneğinden faydalanılamayacaktır.

Bu şartların sağlanması halinde işsizlik maaşından yararlanılmaktadır.

Buna göre;

Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün içinde prim ödeyerek sürekli çalışmış olanlardan, son üç yıl içinde;

  • 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 180 gün,
  • 900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün,
  • 1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün,

süre ile işsizlik ödeneğine hak kazanmaktadır.

Sizin durumunuz biraz farklı, siz sağlık nedenlerinizden ötürü Sosyal Güvenlik Kurumu’nun yetkilendirdiği bir sağlık kuruluşundan bir istirahat aldınız ve bunun neticesinde sigorta priminiz işvereniniz tarafından eksik yatırılmış.

İlk etapta baktığımız anda bu şartlarda son dört ayda ki 120 günlük prim şartını yerine getiremiyorsunuz.

Fakat;

Bazı istisnalar dışında, yalnızca sürekli çalışmanın gerçekleştirildiği bir süreç içerisinde, belli sayıda prim ödemek, şarttır.

3 No.lu İşsizlik Sigortası Tebliği’nde yer verilen hüküm ile (m.2/son), 120 günün hesabında kesintilerin dikkate alınmayacağı durumlar sınırlı şekilde sayılmıştır.

(4447 Sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun Uygulanmasına İlişkin Tebliğ No: 3

(Resmi Gazete 30.1.2002, Sayı: 24656)
Buna göre, hizmet akdinin sona erdiği tarihten önceki son 120 gün içinde, hizmet akdi devam etmekle birlikte, “hastalık, ücretsiz izin, disiplin cezası, gözaltına alınma, hükümlülükle sonuçlanmayan tutukluluk hali, kısmi istihdam, grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar, ekonomik kriz, doğal afetler nedeniyle işyerinde faaliyetin durdurulması veya işe ara verilmesi” halinde, prim yatırılmayan bu süreler kesinti sayılmayacaktır.

İşsizlik maaşı için işkur’a başvuru yaptığınız zaman, görevli memur sizin sigorta priminizin hangi nedenden ötürü eksik yatırıldığını görecektir. Eksik prim nedeninin ” istirahat ” olması sizin işsizlik maaşından faydalanmanıza engel olmayacaktır.

Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?

Rapor işsizlik maaşını etkiler mi?
4.31 (86.29%) 35 votes

102 Yorumlar

Add a Comment
  1. Merhaba ben bu ay sonu itibari ile cikis alicam ama ağustos ayi icinde 5 gün raporum var yani 115 oluyor yinede issizlik maaşı alabilir miyim 5 gun etkiler mi

    1. Merhabalar,

      Rapor nedeniyle gerçekleşen eksik gün, işsizlik maaşı almanıza engel değildir.

      İyi günler..

  2. Ben 18.09.2016 yılında işten çıkarıldım 07.03.2016 gününden itibaren işten çıkarılma tarihine kadar bazı aylarda raporum var şimdi işsizlik maaşına başvurmak istiyorum bu raporlar sıkıntı olurmu işsizlik maaşı almamda ?

    1. Metin Bey;

      Aralıklarla almış olduğunuz iki üç günlük raporlar size sıkıntı çıkarmaz.

  3. Merhaba yüzde 60 iş göremez raporu ile işten ayrılsam işsizlik maaşı alabilirmiyim.Yaklaşık 2000 sigorta pirimim var ve 4 yıldır aralıksız çalışmaktayım.Teşekkürler….

  4. Merhaba Murat Bey;

    Sağlık nedenleri yüzünden işinizden ayrıldığınız taktirde, işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz. İşvereniniz işten çıkış bildirgenizi düzenler iken 24 yani ” işçi tarafından sağlık nedenleri ile fesih ” maddesini kullanmalı.

    Görüşmek üzere..

  5. Mrhb murat bet

  6. mERHABA,

    EŞİM 11 ekimde doğum iznine ayrılacak. eylül ayı ile yatıcak prim günü toplam 553 gün. doğum yaptıktan sonra işsizlikten yararlanabilmesi için; raporlu olduğu süre içerisinde prim yatırıp 600 güne tamamlarsak işsizlik maaşi alabilir mi ? teşekkürler.

  7. Merhaba Gökhan Bey,

    Eşiniz sadece doğum nedeniyle istirahat ödeneğinden faydalanabilir.. Doğum nedeniyle işinden ayrılır ise, işsizlik ödeneğinden faydalanamaz.

    İyi günler.

    1. teşekkürler.

      doğum nedeni ile işten çıkışı olmayacak rapor bittikten sonra düşünüyoruz. Peki rapor bittikten sonra 2 ay kadar daha prim yatırılsa 600 güne tamamlamış olsak o zaman yararlanabilir mi? bu tip konuları sorabileceğim numara var mıdır?

  8. Merhaba Gökhan Bey;

    Rapor bittikten sonra primler 600 güne tamamlandığı ve diğer işsizlik maaşı şartları yerine getirildiği taktirde, eşiniz 180 gün işsizlik ödeneğinden faydalanabilir.

    İyi günler.

    1. teşekkür admin.

      İyi Çalışmalar
      Saygılar Sevgiler,

  9. Biz tesekkur ederiz.. saglikli gunler dileriz..

  10. Merhaba işsizlik maaşını hak kazandım ama son dört aya giren ayların son dördüncü ayında istihrahat aldığım için primim eksik yatırıldı bu durumdada işsizlik maaşıma yansımışmı olacak acaba yoksa o ayıda tam yatırılmış gibimi gösterilerekmi hesaplayacaklar tşk

    1. Merhaba Barış Bey;

      Bir problem yok, işsizlik maaşından tam faydalanacaksınız.

      İyi günler..

  11. Iyi günler ben işsizlik maşi mi aldım 10.12.2014 de aldığım halkarim bitmişti isssizlik masimin aldiğim gun tarih ve bu sene ayağındam amaliyat oldum 2016 temmuz la eylül arası günleri 75 gün rapor aldım o sene arasinda sonra tam 630 gün oldu beni kasım da çıkışı mi verecekler ve benim işsizlik masim albilirmiyim hakkım var mi raporlar neolcak teşekkür ederim

    1. Merhaba Sayın Sungur..

      İstirahat ve işsizlik ödeneği farklı kavramlardır.. Siz işsizlik ödeneği şartlarına yerine getirirseniz işsizlik ödeneğinden faydalabilirsiniz. Raporları dert etmeyin.. ayrıyeten rapor paranızı da Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan tahsil edebilirsiniz.

      Geçmiş olsun..

      1. rapor bittikten sonra toplam 75 gün sonra işkura gittim iskurda benim işten çıkartıdigim zaman issizlik masimi hakkım olup olmadigini bakmaya gittim iş kura ve sordum senin 375 tl alacağa var dedi ve yatırdılar postane ye vede çalışırken raporun bittiği gün ertesi gün sonra sordum vede çalışırken parayparayı yatırdılar bu ben anlayamadım hem birde bu sene hakkım olbilrmi ve 630 gün oldu

        1. Merhabalar,

          Daha önce söylediğimiz gibi, 375 TL’lik ödeme.. bir önceki dönemden kalan işsizlik maaşınız ile alakalı olabilir.. Bunun rapor ile bir alakası yok..

          Siz işsizlik maaşı aldıktan sonra, tekrardan başka bir işte çalışıp minimum 600 gün prim yaparsanız işsizlik maaşından gene faydalanabilirsiniz..

          İyi günler..

  12. Merhaba ben kendi insaatimizin muhasebesini tutyordum. Insaat annemin uzerineydi. Kendimi de sigorta li yaptim. Gecen sene 31/8/2015 de isten cikisimi verdim. Belgeyi duzenledim. Sgk da bunu sisteminden goruyor. Fakat e devlette sigorta dokumumde isten cikia tarihim gorunmuyor. Giris tarihim var fakat cikis tarihim gorunmuyor. Sgk ya gidip düzeltme filan mi yapmam gerekiyor. Tesekkurler

    1. Merhaba Ömer Bey;

      Kabul edilme ihtimali düşük ama öncelikle dilekçe ile başvuru yapın şansınızı deneyin. Aksi halde o döneme ait, sizin adınıza bir iptal bildirgesi ve ardından ek belge düzenlemeniz gerekiyor. Her hangi bir ceza ile karşı karşıya kalmazsınız sadece ek belge için D.V. ödeyerek işleminizi tamamlayabilirsiniz.

      İyi günler dileriz.

  13. merhaba yeni işten cikarildim 5 yıldır çalışmış olduğum yerden sorum son 4 ay içerisinde sık sık raporum var ve 2-3 günde aralıklarla devamsızlığım var raporum yok mazeretsiz ohal ilan edildiği için hasta oldugum halde rapor yasağından dolayı rapor alamadım ve beni çok sık rapor aldığım için ihbar ve kıdem tazminatımi verip çıkardılar bu durumda işsizlik alabilirmiyim saygılarımla

    1. Merhaba Murat Bey;

      Rapor nedeniyle eksik yatan sigorta primleriniz işsizlik maaşı almanıza engel değil. İşsizlik maaşı başvurusunda bulunabilirsiniz.

      İyi günler.

  14. Iyi günler daha önce sormuştum 75 gün raporun vardı amilyat oldum 2014 de son işsizlik masim aldım ve ise başladım 2016 da ağustos ile eylül raporu aldım ekim de bitti rapor ve bittik ten sonra işkura gittim çalışırken senin işsizlik marşı hakim Var dedi ve 375 tl alacağın var dedi bu çalışırken yatırdılar bu rapaorla alakası var mi yoksa memur çalıştığımı gormedi mi acaba ??

  15. Merhaba,

    Bu işlemlerin almış olduğunuz rapor ile bir ilgisi bulunmamakta.. Rapor işlemleri ile Sosyal Güvenlik Kurumu.. İşsizlik maaşı işlemleri ile İşkur ilgilenir.

    Memurun sizin şuan çalıştığınızı görmemesine imkan yok.. Aldığınız tutar muhtemelen bir önce ki işsizlik maaşınızdan kalandır..

    İyi günler.

  16. Mer haba ve daha önce raporun vardı 75 gün Ama liyat oldum olduktan sonra bitti ten sonra bittiği gün işkura gittim bu sene hakkım olcakmi sormaya gittim sordum sizin 375 tl alcaganiz var dedi postaneden hesap aç dedi parayı yatırdı çalışırken ve bu da sıkın ti yok di mi burda yani daha önce 2014 de en son aldım tekrardan başvuru yapmıştım hakkınız yok tur demişti burda rapaor la bi sıkıntı var mi vede tekrardan ben işsizlik masi alabilirmiyim bu durum da tam 630 oldu raporu saymadim 2014 ile 2016 arası yardım ci olursolursanız sevinirim

  17. Merhaba,

    İşsizlik maaşı bir kereye mahsus olan bir şey değildir. 2014 ‘de aldığınız işsizlik o döneme ait bir durum.. Ondan sonra tekrar çalışıp en az 600 gün prim yaparsanız işsizlik ödeneğinden faydalanırsınız. Sizin 630 gün priminiz mevcut.. O neden ile bir sorun görünmüyor.. faydalanabilirsiniz

    İyi günler..

  18. merhaba ben işten çıkartılıcam ancak son 120 gün içinde eksik gün nedeni olarak 12 kodu var işssizlik maaşı almamı etkilermi

    1. Merhaba Sevim Hanım;

      Sanıyoruz ki aynı ay içerisinde hem ücretsiz izniniz hemde istirahatiniz söz konusu. Bu durum işsizlik maaşı almanıza engel değil, tek dikkat etmeniz gereken konu prim gün sayınızın son 3 yıl içerisinde minimum 600 gün olmasıdır. Onun dışında bir problem ile karşılaşmayacaksınız.

      İyi günler.

      1. Ayni sorun bendede var 2gun biri rapor 1gunu istem disi devamsizlik bunu is yeri 12kodu ile giris yapti ve is kuru aradigimda is yerinin yazili olarak beyan etmesi gerektigini aksi taktirde issizlik maasi alamicami belirtti son 3yilim 600gunu geciyor. Nasi olcak cozumu nedir

        1. Merhaba Bahattin Bey;

          Eksik gün nedeni 12 yani birden fazla olursa işsizlik maaşından faydalanmanız mümkün değil. İşvereninizden hangi nedenlerden ötürü prim eksikliği olduğuna dair bir yazı alıp işkur’a bizzat başvuru yaparsanız şayet işsizlik ödeneğinden faydalanabilirsiniz.

          Görüşmek üzere.

  19. Iyi gün ler daha once su tarihte 30.04.2014 .issizlik masimi aldım hakim bitti vede su an 01.11.2016 da çıkışı mi verdiler bu 2014 ile 2016 arsi 630 gün oldu yani benim hakkım olcakmi burda son 3 yil icinde olarak yani tarihlerde arsin da mi olacak yoksa 2017 de mi yoksa

    1. Sayın Sungur;

      İşsizlik sigortasından ödenek alıp haklarını tamamen kullananlar, sonrasında işe girip 600 günlük prim ödeme süresini tamamlarlarsa yeniden işsiz kaldıklarında tekrar ödenekten yararlanma hakkını kullanabilirler.

      İyi günler.

  20. Iyi gunler Ama burda son uc sene içinde diyor 2014 den son da 2016 arası yani burda iki sene oluyor 2014 yılını sayıyor mu yoksa saymıyor mu 03.11.2016 çıkışını verdi ler tazminitimi yatırdılar ve de işsizlik marşı için başvuru yaptım 03.11.2016 tarihinde vede ben Ama liyat oldum vede 65 gün rapor aldım son 4 ay kala oldum ya mi burada da sıkıntı var mi bu ne olunca k ricaetsem bunları söylerseniz cevaplarsaniz sevinirim hepsini rica etsem tesekkurler

  21. İyi günler
    Sayın admin; 2014 yılında kanser tedavisi gördüm ve bu nedenle 8 ay kadar raporluydum.Bu 8 aylık raporlu olduğum dönemlerin işsizlik maaşı almamda bir engeli olur mu? Zira eksik gün olarak gözükmekte.. Bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim. Teşekkürler.

    1. Merhaba ibrahim bey;

      Öncelikle geçmiş olsun..

      İşsizlik ödeğinden faydalanabilmeniz için işten çıkış tarihinizden itibaren geriye doğru son üç yıl içerisinde en az 600 gun priminiz olması gerekmekte.. son 3 yıl içerisinde maksimum 1080 gun prim yatırabiliyorsunuz. Fakat siz 8 ay istirahatli oldugunuz icin ortalama 240 gun eksik gun prim yatırmışsınız. (840 gün) Bu durum işsizlik maaşı olmanıza engel teşkil etmiyor. Sadece 10 ay faydalanma şansınız varken, eksik günler nedeniyle 6 ay faydalanacaksınız.

      Kafaniza takılan ya da eksik olduğunu düşündüğünüz bir bilgi var ise bize yazmaktan cekinmeyin lütfen..

      Sağlıklı gunler dileriz..

      1. Peki ;

        yani Son 3 yılda aynı yerde çalışıldı. sadece 1 gün sağlık raporu var. 4A hizmet dökümünde de ekim ayında 29 gün prim gözüküyor. Sebebi de “1” istirahat. Doktordan raporlu. eksik mi sayılıyor. 1079 yüzünden 8 ay mı maaş olacak. çözüm yolu rica ederiz. yazık günah gerçekten. 🙂

        Bu durumda 10 ay mı maaş olur yoksa 1 gün yüzünden 8 ay mı olur ??

        1. Tekrardan merhaba Yakup bey;

          Aynen öyle maalesef.. son üç yıl içerisinde bir gün istirahatiniz söz konusuysa, bu prim sayınızı 1079 yapar ve ne yazık ki işsizlik ödeneğinden 8 ay faydalanabilirsiniz.. Bir gün yüzünden 2 aydan mahrum kalıyor insan ama mevcut kanunlarımız şuan bu tarz bir uygulamayı emrediyor..

          Görüşmek üzere..

  22. Sayın Admin, geçmiş olsun dileğiniz ve vemiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.Allah hepimize sağlık sıhat versin.
    Benim durumum şöyle ,eğer raporlu olduğum dönemler hesaba katılırsa, son 3 yılda 600 günüm olacak.Çünki 2015 yılında hiç çalışmadım boştaydım.Bu sene 9 ay çalıştım,sezon bitmesi sebebiyle işten 2 gün önce ayrıldım.Sanırım işsiz maaşından bu nedenle yararlanamayacağım.Burada insanları bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.Allah Razı olsun.Saygılar.

  23. Tekrardan merhaba İbrahim Bey, güzel temennileriniz için teşekkür ederiz.

    Yalnız gözünüzden kaçırdığınız bir husus var;

    Eğer son 3 yılda minimum 600 gün çalışmanız var ise, 180 gün işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz.

    Aşağıda ki linki tıklayarak, işsizlik maaşına nasıl başvurabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

    Görüşmek üzere,

    http://www.sgkhakkinda.com/issizlik-maasina-nasil-basvuru-yapacagim/#axzz4QoAgsevT

  24. Merhaba Sayın Admin

    Raporlu olduğum günler, hesaba katılmadığı için işsizlik maaşından yararlanamayacağım sanırım ?

    Zira raporlu olduğum günler hesaba katılmayınca,son 3 yılda 510 gün falan anca çıkar, ayrıca toplam çalışma sürem 4 a hizmet dökümünde 860 gün gözüküyor aldığım raporlar çalışma süresinden sayılmamış.

    Neyse, yapacak birşey yok canımız sağolsun.Gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkür ederim.Görüşmek üzere.Saygılar

    1. Merhaba ibrahim bey;

      Biz teşekkür ederiz..

      Saygılarımızla..

  25. merhaba ben 2014 yılının 5.ayında işsizlik sigortasına başvurdum 2 ay aldıktan sonra 7.ayda başka bir işe başladım ve 5 ay orada çalşıp tekrar ayrıldım kalan işsizlik maaşımı 4.aya kadar aldım ve daha sonra başka bir yerde işe başladım sormak istediğim ben 2014 ün 7.ayından itibaren işe başlayıp 5 ay çalıştığım firmadaki günlerimi dahil etmezsem ve şu anda işten çıkarılırsam 600 günüm oluyor dahil edersem 2017 nin 5.ayından sonra 900 günden fazla pirimim oluyor yane 2 ay işsizlik maaşı aldıktan sonra çalıştığım günlerim yeni başvuracağım işsizlik maaşıda sayılırmı sayılırsa 8 ay alacağım sayılmassa 600 günüm olduğu için 6 ay alacağım

    1. Merhaba ibrahim bey,

      Son 3 yılda ki prim gün sayınız hesaba katılır.. İş değiştirmeniz herhangi bir engel teşkil etmez..Burada dikkat etmeniz gereken husus, işten ayrıldıktan sonra son üç yılda ki prim gun sayınızdır..

      Görüşmek üzere..

      1. MERHABA ÖNCELİKLE TEŞEKKÜRLER
        BEN SİZE ŞÖYLE SORAYIM 2014 ÜN 5.AYINDA İŞZİLİK MAAŞINA BAŞVURDUM 2 AY ALDIM 7.AYDA BAŞKA BİR İŞE GİRİŞ 12.AYIN 20 SİNE KADAR ÇALIŞTIM SONRA ORADANDA AYRILIP 2015 4.AYINA KADAR İŞSİZLİK MAAŞIMIN KALAN KALAN 4 AYINIDA ALDIM 2015 İN 4.AYINDAN BUGÜNE KADAR SGK LI ÇALIŞTIM 2017 NİN 6.AYINDA İŞYERİ BENİ ÇIKARMIŞ GÖRÜNÜRSE KAÇ AY İŞSİZLİK MAAŞI ALABİLİRİM 6 AY MI 8 AY MI TEŞEKKÜRLER

        1. Merhaba İbrahim Bey;

          2017 Haziran ayında işsiz kalırsanız geriye doğru son 3 yıldaki primlerinizin toplamına bakacaklar ve bu da 900 günden fazla tutuyor.

          2014 Haziran 170 gün
          2015 Haziran 360 gün
          2016 Haziran 360 gün

          Hesaplamaları haziran ayını baz alarak yaptık. 2015 yılında Nisan girişli olduğunuz için, hesaba 60 gün daha eklediğiniz taktirde toplam prim gün sayınız 950 gün oluyor ve siz bu durumda işsizlik maaşından 8 ay faydalanabiliyorsunuz.

          Görüşmek üzere,

          1. ÇOK TEŞEKKÜRLER BİRDE BİRŞEY DAHA SORMAK İSTİYORUM BENİM EŞİM 2 YILDIR BİR FİRMADA ÇALIŞMAKTA 11.AYDA 7 GÜN RAPOR ALDI BU AYDA 10 GÜN KADAR RAPOR ALACAK VE 12.AYIN SONUNDA İŞTEN ÇIKIŞINI VERECEKLER İŞSİZLİK MAAŞINA BAŞVURACAK GERİYE DOĞRU BAKILDIĞINDA 10.AY VE ÖNCESİNDE 30 GÜN ÜZERİNDEN GÖRÜLÜYOR İŞSİZLİK MAAŞI BAĞLANIRKEN 10.AY VE ÖNCESİNE BAKILACAK İŞSİZLİK MAAŞI ASGARİ ÜCRETİN BÜRÜTÜNÜN %40 INDAN DÜŞÜK OLMAYACAK DİYE BİLİYORUM DOĞRUMUDUR ?

          2. Tekrardan merhaba İbrahim Bey;

            Doğrudur. İşsizlik maaşı asgari ücretin %40’dan daha düşük olamaz. Şuan en düşük asgari ücret 659,00 TL. olarak öngörülmüştür.

            Görüşmek üzere.

  26. Merhabalar ben 15.05.2015 tarihinde tırafik kazası geçirdim ve raporlu iken 30.12.2015 tarihinde iş akdim fes edildi bir yıldır çalışıyordum 2400 pirim günüm var ancak ben işten çıkış yapıldıktan sonra devam raporu aldığım için rapor parası almaya devam ettim ancak sğk yeni yayımladığı genelgede artık işten çıkan işçinin p ğün içinde aldığı bir istirat raporu ödenecektir ibaresi var benim rapor param yatmıyor artık ama aralıksız devam raporum sürüyor daha bi süredaha çalılamıyacak gibi görünüyorum işsizlik maşı almam mümkünmüdür bu tarihler aralığında istirat raporum 18.02.2017 tarihinde bitecek çok tşk yardımlarınız için şimdiden

    1. Merhaba Mehmet Bey;

      Geçmiş olsun..

      İş akdiniz sonlandığı için istirahat ödeneğinden faydalanamazsınız.

      Ayrıyeten;

      Geriye dönük dönemler için işsizlik ödeneğinden faydalanamazsınız. Bu nedenle ne yazık ki işsizlik maaşı alma şansınız da bulunmamaktadır.

      Sağlıklı günler dileriz.

  27. Teşekür ederim bilğilendirmeniz için ama ben hastalık sebebiyle raporluydum imücbir sebeb saymazmış İŞKUR bu süreleri devam raporu çünki aralıksız

    1. Tekrardan merhaba Mehmet Bey;

      Biraz daha açar mısınız? Size işkur işsizlik ödeneğinden faydalanabileceğinizi mi söyledi?

      Görüşmek üzere.

  28. Merhaba ben 7yıl 2 ay bir fiil çaliştim yalnız aralıklı raporlar var.Son 3 yılım raporlar olduğu için 1025 gün sgk primi var(raporlar olmasa 1080) ve 8 ay maaş bağlandi.Kanun maddesinde sağlık için kesintiden sayılmaz diyor.Benim hakedişim 1080 güne göre yani 10 ay olmuyor mu?

    1. Merhaba Mert Bey;

      Bildiğiniz gibi işsizlik maaşından faydalanabilmek için son 120 gün primlerinizde herhangi bir kesinti olmaması gerekiyor. Aksi halde işsizlik maaşından faydalanamazsınız. Ama rapor nedeniyle bir kesinti söz konusu olursa, işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz. Ama otomatikman kesintiler olduğu için 1080 gün üzerinden değil de, 1025 gün üzerinden hak edişiniz gerçekleşir. Uygulama da bir hata söz konusu bulunmamaktadır.

      Sağlıklı günler dileriz,

      1. Ozaman son 120 gün için raporlar dikkate alinmıyor.Ancak maaş süresini hesaplarken raporları dikkate aliyorlar.Bu kandırmaca ve haksızlık bence.Ya son 120 içinde kabul edilmesin yada 2 si içinde kabul edilsin böyle saçmalık mı olur?

        1. Tekrardan merhaba Mert Bey;

          Aynen sizin söylediğiniz gibi, raporlar sadece 120 gün hesabında dikkate alınıyor. Ne yazık ki prim yoksa işsizlik maaşı da söz konusu öyle.

          Sağlıklı günler dileriz..

  29. MERHABA BEN 2017 1.AYDA İŞTEN ÇIKARILACAĞIM VE İŞSİZLİK MAAŞINA BAŞVURACAĞIM BENİM MAAŞIM ASGARİ ÜCRETTEN YATIYORDU YENİ ASGARİ ÜCRETE GÖRE İŞZLİK MAAŞI ARTTIĞI İÇİN İŞSİZLİK MAAŞINA ZAM GELDİĞİNDEN ZAMLI ÜCRETE GÖREMİ İŞSİZLİK MAAŞINI ALACAĞIM

    1. Merhaba İbrahim Bey;

      2017 yılında işten çıkarılacağınız için yeni asgari ücrete göre hesaplanan işsizlik maaşından faydalanacaksınız.

      İyi günler dileriz.

  30. Merhaba, 16/04/2016 tarihinden beri raporluyum, en son rapor 02/12/2016 – 28/01/2017 tarihleri arasında. iş veren 20/12/2016 tarihinde madde28 den raporum devam ederken iş akdimi fesih etti. Şartlara göre 300 gün ödenek almam gerekiyor. işkur sitesinden başvuru yaptım. Bugün iki mesaj geldi, 1- …ödeneğe hak kazandınız. Ayın son günü ptt şubesinden… 2- 20/12/2016 fesihli ödeneğiniz 21/12/2016 tarihinde geçici iş görmezlik gerekçesiyle kesilmiştir. iki mesaj arasındaki zaman farkı 2dk. sistem raporlu olduğum için ödeneği iptal mi etti? Nasıl bir yol izlemeliyim? 300 günden rapor süresi kadar düşülüp o şekilde mi ödeme yapılır? Yani başvuru yaptığım tarihte raporlu olmam ödenek günümü etkiler mi? iyi günler…

    1. Merhabalar,

      İşsizlik maaşı için ön şart prim gün sayısıdır. İşsizlik maaşına hak kazanmak için işten ayrılış tarihinizden itibaren geriye dönük son 120 günde bir kesinti olmaması gerekiyor. Rapor nedeniyle son 120 günde bir kesinti söz konusu olursa, işkur bunu dikkate almıyor ve işsizlik ödeneğinden faydalandırıyor.

      Son 3 yıl içerisinde herhangi bir kesinti olmasaydı şayet 1080 gün sigortanız söz konusu olacaktı ve söylediğiniz gibi 300 gün işsizlik ödeneğinden faydalanacaktınız, fakat sizin son 7 ayda ortalama 210 gün priminiz eksik yatmış bu da ortalama 870 güne tekabül ediyor. Eğer başka bir kesintiniz söz konusu değil ise işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz. Ama son 3 yıl içerisinde ne kadar çalıştınız? Kaç gün priminiz var? İşten çıkarılış tarihinizden geriye doğru son 3 yıl içerisinde minimum 600 gün priminiz olması gerekiyor, akdi halde işsizlik ödeneğinden faydalanamazsınız.

      Sağlıklı günler dileriz.

      1. Sayın Admin;
        Raporlu olduğum 16/04/2016 tarihinden önce 1522 gün primim var.

        1. Tekrardan merhaba,

          Prim gün sayınızda herhangi bir problem söz konusu değil. 28.01.2017 tarihinden itibaren işsizlik ödeneğine başvuru yapabilir ve ödenekten faydalanabilirsiniz.

          İyi günler dileriz.

          1. Sayın Admin
            Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim, belirttiğiniz gibi raporumun bitiş günü 28/01/17. 29 Ocakta tekrar dilekçe ile mi başvuru yapacağım? Malum daha önce işkur sitesi üzerinden yapmıştım. 29 Ocak tarihinde başvuru yaptığımda kuvvetle muhtemel ödenek alacağım, ödenek 300 gün mü yoksa fesih tarihi olan 20/12/2016 ile tekrar başvuru tarihi 29/01/2017 arasındaki gün sayısı düşülerek mi ödeme yapılır? Kısaca; 300 gün eksi fesih tarihinden sonraki raporlu gün sayısı. Ayrıca 29 ocak tarihinde kontrolüm vardı, çalışıyor olsaydım bacağımda çember takılı olduğu için muhtemelen doktorum tekrar rapor verecekti, çalışmadığım halde rapor yazarsa ne olur? Kusura bakmayın sorularım çok detaylı işkur temsilcisi net bir cevap veremedi. Saygılar…

          2. Tekrardan merhaba,

            1. Evet 29.01.2017 tarihinde tekrardan başvuru yapın. Başvurunuzu arzu ederseniz dilekçe ile dilerseniz ise E-devlet kanalıyla da gerçekleştirebilirsiniz.

            2. Ödeneğiniz 300 gün olmaz, İşten ayrılış tarihinizden önceki 7 aylık süreçte herhangi bir prim ödemesi söz konusu değil. Bu şartlarda maksimum 240 gün, minumum 180 gün faydalanabilirsiniz.

            3. İşkur rapor bitiş tarihini değil, iş akdinizin feshedildiği 20.12.2016 tarihini baz alarak işlem yapacaktır.

            4.İşten çıkış tarihinizden sonraki ilk 10 gün içerisinde alınan raporlar da SGK’dan iş görememezlik ödeneği alınabilir. O tarihten sonra doktorun yazacağı raporlar doğrultusunda ödenekten faydalanamazsınız. Ama sizin durumunuz farklı, size doktor devam raporu yazdığı için siz ödenekten faydalanmaya devam edeceksiniz. Ama raporunuz devam ederse bu sefer işsizlik ödeneğinden faydalanamazsınız. Rapor bitiş tarihinden itibaren işkur’a başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

            Sağlıklı günler dileriz.

  31. Öncelikle yardımlarınız İçin çok teşekkür ederiz … Benim son 120 gün prim ödemem olduğu için işsizlik maaşına hak kazandım .. Ama 1080 gün yerine 1073 günüm olduğu için son 3 yılda 10 ay yerine 8 ay işsizlik maaşı bağlandı ! Ama bu eksik 7 gün tamamen hastalık(rapor) sebebiyle olduğu için ki öyle gözüküyor hizmet dökümünde ! Bunu göstermem halinde dilekçe yazarak 10 ay’a yükseltilme ihtimali varmı ? Çok teşekkür ederim …

    1. Merhaba Bilal Bey;

      Ne yazık ki prim yoksa işsizlik maaşı da söz konusu değildir.

      Son 3 yılda hiç kesinti olmaz ise 10 ay işsizlik ödeneğinden faydalanabilirsiniz. Ama raporunuz olduğu ve bu neden ile prim kaybınız olduğu için ödedekten 240 gün faydalanabilirsiniz. Bunu yükseltme şansınız bulunmamaktadır.

      Sağlıklı günler dileriz.

  32. Rüştü Karadağ

    Merhaba;
    Ben 01.01.2017 tarihinde işten çıkarıldım. 2016 yılının son aylarında iş kazası sebebiyle 3 ay rapor kullandım. İşsizlik param 6 ay cıktı. Bir hata olabilir mi.

    1. Merhaba Rüştü Bey;

      Geçmiş olsun.

      Uygulama da herhangi bir hata yok. İşten çıkarılış tarihinizden önceki son 120 günde rapor nedeniyle gerçekleşen kesintiler işsizlik maaşı almanıza engel olmaz fakat prim gün sayınız düştüğü için işsizlik maaşı alma sürenizi kısaltır.

      Sağlıklı günler dileriz.

  33. Merhabalar soruları okudum fakat aynı durumu yaşayan birini göremedim sayın admin o yüzden yazıyorum.
    Ben 29 aralık 2016 tarihinde işten çıkarıldım işsizlik başvurumda son 120 günden birden fazla eksik gün nedeninden onaylanmadı. Firmayla görüştüğümde aralık ayında 16 gün ve diğer aylarda istirahat ve ücretsiz izinden bir iki günlük kesintiler olduğunun bunun maaşı etkilemeyeceğini söylediler. Fakat benim birde ağustos ayında bir gün devamsızlığım mevcut bu işsizlik almama engel olur mu ? Geriye dönük 120 gün prim şartında işten cıkış tarihim olan 29 aralık mı baz alınır yoksa 29 aralıktan geriye doğru istirahat ve izinleri cıkarıp prim ödenmiş olan 120 gün mü baz alınır ? Heyecanla cevabınızı bekliyorum.

  34. Merhabalar Burak Bey;

    Son 120 gün hesabında, işten çıkarılış tarihinden itibaren geriye doğru 120 takvim günü baz alınır.

    Ayrıyeten, muhtemelen çalıştığınız firma da 50’den fazla işçi var.

    50 ve üzeri işçi çalıştıran firmalar Eksik gün bildirimlerini kağıt ortamında düzenlemiyor. Bu firmalar APHB’nde beyan da bulunmaları yeterli. Sizin eksik gün nedeniniz 12 yani ” birden fazla ” olarak beyan edildiği için işkur doğal olarak eksik gün nedenlerinizin detaylarını göremiyor.

    İşsizlik maaşı ile ilgili, hastalık, ücretsiz izin, disiplin cezası, gözaltına alınma, hükümlülükle sonuçlanmayan tutukluluk hali, kısmi istihdam, grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar, ekonomik kriz, doğal afetler nedeniyle işyerinde faaliyetin durdurulması veya işe ara verilmesi” gibi prim yatırılmayan bu süreler kesinti sayılmaz.

    Siz son 120 günde ki istirahatiniz dışında ki hangi nedenden ötürü eksik gününüz olduğunu işkur’a beyan etmeniz gerekmekte.

    İşvereniniz ile irtibata geçip, ay içerisinde eksik gün nedeninizin ” birden fazla ” olmasına sebep olan, ücretsiz izin kağıdınızın aslını ya da fotokopisini ( imza ve kaşeli ) alarak İşkur’a tekrardan gitmenizi tavsiye ediyoruz. Çok büyük ihtimal ile işsizlik maaşından faydalanırsınız.

    İyi günler dileriz.

  35. merhaba ben 12 .ayda rapor aldım e devlette rapor parası görünüyor ama ödeme durumu bilgi yok diyor bu ne demek ödeme gelecek aymı yatacak ziraat hesabıma

    1. Merhaba İbrahim Bey;

      2016 yılının 12. ayında almış olduğunuz istirahatin ödeneği şimdiye kadar çıkmış olması gerekiyor. Ödeme çıkmasa, E-devlette ödeme çıkmadı uyarısı verirdi.

      İyi günler dileriz.

  36. MERHABA BENİM EŞİM 2015 İN 1 AYINDAN BERİ SÜREKLİ ÇALIŞIYORDU 12.AYDA İŞTEN ÇIKTI İNŞALLAH 6.AYDA DOĞUM YAPACAK 4.AYDA İŞE GİRERSE 1 AY SONRADA DOĞUM İZNİNE ÇIKARSA DOĞUM PARASI ALABİLİRMİ

    1. Merhabalar Ahmet Bey;

      Eşinizin doğum istirahati başladığı tarihte sigortalı bir işte çalışıyor ve sigortalılığı sona ermemiş ise doğum tarihinden itibaren geriye doğru son bir yıl içerisinde doksan günlük kısa vadeli sigorta primi bulunuyorsa doğum parasından faydalanabilir.

      Sağlıklı günler dileriz.

  37. TEŞEKKÜRLER BİRŞEY DAHA SORMAK İSTİYORUM EŞİM ŞU ANDA İŞSİZLİK MAAŞI ALIYOR VE İŞE GİRİP DOĞUM İZNİNE AYRILANA KADAR 3 AY İŞSİZLİK MAAŞI ALMIŞ OLACAK DOĞUM PARASI ALDIKTAN SONRA İŞTEN ÇIKARSA KALAN 3 AYIDA ALABİLİRMİ

    1. Tekrardan merhaba Ahmet bey;

      Işsizlik maaşı kazanılmış bir haktır.. dogum parası aldıktan sonra eşiniz işten ayrıldığı taktirde kalan üç aylık ödeneği tahsil edebilir..

      Sağlıklı günler dileriz.

  38. Açıklamarınıza göre raporlu günlerin olması, son 120 gün olayında işssizlik maaşına engel değil. Peki 1080 gün üzeri olursa 10 ay, altında 8 ay maaş süresine engelmidir ? yani Son 3 yılda aynı yerde çalışıldı. sadece 1 gün sağlık raporu var. 4A hizmet dökümünde de ekim ayında 29 gün prim gözüküyor. Sebebi de “1” istirahat.

    Bu durumda 10 ay mı maaş olur yoksa 1 gün yüzünden 8 ay mı olur ??

  39. BENİM SON 4 AYIM FULL (2 GÜN ÜCRETSİZ İZNİM OLD HALDE)

    FAKAT SON 3 YIL İÇİN 596 GÜN DOLDURMUŞLUM BU NEDENLE İŞSİZLİK MAAŞI ALAMAYACAĞIMI SÖYLEDİLER

    GECTİİĞİMİZ YIL 1 AY RAPOR KULLANMIŞTIM,120 GÜN İÇİN GECERLİ OLAN RAPOR NEDEN 600 GUN KURALINDA DEĞERLENDİRLİMİYOR?

    ACABA BANA BİR YOL ÖNERİRİR MİSNİZ?

    1. Dilek Hanım merhabalar,

      Açıkçası 4 gün yüzünden işsizlik maaşını hak edemeyişiniz üzücü, ama ne yazık ki kanun bu şekilde.

      Rapor olayını insanlar farklı yorumluyor. Son 4 ay içerisinde 120 gün kesintisiz prim isteyen işkur, rapor nedeniyle eksik ödenen primleri görmemezlikten geliyor. Yani rapor nedeniyle son 4 ayda 120 değil de 110 gün primi olan işsizlik maaşından faydalanıyor.. Bu olayı tek cümle ile özetlememiz gerekir ise şayet; mevcut kanunlarımız gereği ne yazık ki prim yoksa işsizlik ödeneği de yok.

      Görüşmek üzere,

  40. YÜKSEK LİSANS SEBEBİYLE HAFTANIN 2 GÜNÜ OKULA GİDİYORUM BU AY 10 GÜN EKSİK GÜN BİLDİRİLDİM İŞVERENİM BENİ ÇIKARMAYI DÜŞÜNÜYOR BU DURUM İŞSİZLİKMAAŞIMI ETKİLER Mİ

    1. Merhabalar Sinem hanım,

      Işsizlik maaşı almanıza engel olmaz ama bu durum işsizlik maaşından faydalanma sürenizi azaltır.

      Görüşmek üzere

  41. Merhaba;
    İşten çıkartılmam söz konusu son 4 ay eksiksiz çalışma şartını tamamlamamız gerekiyor fakat benim şubat ayında 3 günlük raporum var normalde şubat ayında hiç devamsızlık olmadığında 30 gün üzerinden prim yatıyor fakat benim 3 günlük raporum olduğundan dolayı direk 28 gün üzerinden hesaplanarak primim 25 gün olarak yatırılacak şu durumda işsizlik ödeneği araştırmasında aylık prim 30 gün değilde 25 gün olarak gözüktüğünde bunun 3 günü ıstırat olarak gözükecek fakat diğer 2 günü sistem kesiyor otomatik olarak 28 günden düşüyor bu durum işsizlik ödeneğimi etkiler mi?

    1. Merhaba,

      Şubat ayında sigorta primlerinizin de rapor nedeniyle gerçekleşen eksik gün, işsizlik maaşı almanıza engel olmaz.

      Görüşmek üzere

  42. Kolay gelsin işsizliğe başvurdum fakat son 4 ay da 12 birden fazla diye eksik gun gösteriyor girdi çıktım olmadı. Bu birden fazla göstergesi issizlik almama Engel mi?

    1. Ali bey merhaba,

      Durumunuz biraz karışık.

      Şöyle özetleyelim;

      Aynı ay içerisinde eksik gün nedenleriniz ( mesela ) üretsiz izin ve rapordan kaynaklanıyor ise, işveren birden fazla diye bildirim yapar ve işsizlik maaşından faydalanamazsınız..

      Fakat isvereniniz bağlı bulunduğunuz iskur bölge müdürlüğüne eksik gün nedenleri ile ilgili bir dilekçe yazar ve başvuruda bulunur ise, işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz..

      Görüşmek üzere..

  43. Son 4 ayim 30 30 26 28 fakat 26 olanda 12 birden fazla eksik gun diye belirtmiş 4 a dokumunde bu eksik gun issizlik almama Engel mi

  44. Tsk ederim sağolun .. personel mudurumuz is kur a belgelerimi gönderdi ve bende iki gün sonra başvurdum işsizliğe su an iskurdan mesaj bekliyorum .sizce issizlik maasi alabilirmiyim..3 yıl primlerim dolu sadece bir aya 12.birden fazla eksik gun diye belirtmiş

    1. Ali bey tekrardan merhaba,

      Son 120 gününüz de gerçekleşen eksik gün nedenleri aşağıdakilerin dışında olur ise işsizlik maaşından faydalanamazsınız. Sistem otomatik olduğu için size direk red gelmiştir. Işvereniniz gerekli evrakları gönderdi ise, Manuel olarak düzenleme yapılır ve işsizlik maaşından bu sayede faydalanabilirsiniz.

      Görüşmek üzere

      Hastalık,
      Ücretsiz izin,
      Disiplin cezası,
      Gözaltına alınma,
      Hükümlülükle sonuçlanmayan tutukluluk hali,
      Kısmi istihdam,
      Grev,
      Lokavt,
      Genel hayatı etkileyen olaylar,
      Ekonomik kriz,
      Doğal afetler,

  45. Merhaba ben bugün istem çıkarıldım işyerinde 1 yıl 8 aydır calışmaktaydım ve son 120 günde 1 mazeretsiz devamsızlığım var raporum yada ücretsiz izinim degil bu durumda işsizlik maaşından yararlanma şansın varmıdır.

    1. Merhabalar Osman Bey,

      1 yıl, 8 ay tam 600 gün yapıyor.. 1 günlük prim kesintisi ile gün sayısı 599 oluyor. Bu iş yerinden daha önce bir çalışmanız var mi?

      Ayrıca son 120 günde gerçekleşen eksik gün nedeninizi bize iletebilirseniz net bir cevap verebiliriz. Yani siz mazeretsiz demişsiniz ama burada asıl önemli olan şey, isvereninizin hangi nedeni beyan ettiğidir.

      Görüşmek üzere..

  46. Şimdiye kadar hiç işsizlik maaşı almadım daha öncede çalışmışlıgım vardı 600 günü geciyor sadece son 120 günde 1 gün devamsızlık yaptım acile gidip igne vuruldum ama rapor vermemişlerdi iş yerine hasta oldugum bilgisini verdim ama iş veren ne beyanı ettiğini bilmiyorum

    1. Tekrardan merhaba Osman bey,

      Muhtemelen en kötü ücretsiz izin olarak beyan da bulunmuştur isvereniniz..

      Son 120 günde ki kesintileriniz aşağıdaki nedenlerden biri ise işsizlik maaşından faydalanabilirsiniz.

      Hastalık,
      Ücretsiz izin,
      Disiplin cezası,
      Gözaltına alınma,
      Hükümlülükle sonuçlanmayan tutukluluk hali,
      Kısmi istihdam,
      Grev,
      Lokavt,
      Genel hayatı etkileyen olaylar,
      Ekonomik kriz,
      Doğal afetler,

      Görüşmek üzere..

  47. Merhaba sorum şu.. son 120 gun icinde 12. Ay olan aylık sigortam 26 yaziyo ve karsisinda 12.birden fazla eksik gun diye belirtmiş ..size daha önce yazmıştım ben.. iskur bu birden fazla eksik gun için belge ister isvereninizden diye söylediniz bana. Ben bu eksik süre nedenini isverenimden belge olarak isterken ücretsiz izin diye belgelersem issizlik alabilirmiyim teşekkürler

    1. Merhaba Ali bey;

      Eksik günlerinizden bir tanesi rapor ise, diğeri için ücretsiz belgesi ile, bir problem ile karşılaşmadan islemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

      Görüşmek üzere..

  48. Merhaba sorum şu ben işten askerlik sebebi ile ayrildim işsizlik maaşını askerden sonra alabilirsin dediler. Askere gidene kadar alamazmiyim 07.05.2017 tarihinde askere gitcem .
    Dıger sorumda bisikletten duştum ve ayağimi kirdim rapor alsam rapor parasi alabilirmiyim.

    1. Recep Bey merhabalar,

      İşsizlik maaşına başvurabilirsiniz, maaşınız bağlanır ama muhakkak askere giderken tekrardan başvuru yapıp maaşınızı durdurun. Aksi taktirde mağdur olursunuz. Askerden geldikten sonra kaldığınız yerden tekrardan maaşınızı almaya devam edebilirsiniz.

      İş akdiniz sonlandıktan sonra rapor parası alabilmeniz için, olayın iş akdinizin feshinden itibaren 10 gün içerisinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Eğer iş akdinizin feshinden itibaren 10 gün içerisinde bu kaza gerçekleştiyse, almış olduğunuz rapor neticesinde tarafınıza rapor parası ödenir.

      Sağlıklı günler dileriz.

  49. merhaba ben 4 yıl 3 ay bir bankada çalışmışlığım var 1531 gün primim var son 3 aydır ücretsiz izindeydim çıkışım verildi işsizliğe hak kazandım fakat 10ay yerine 9 ay işsizlik çıktı üstelik 2 ayı biri 450 biri 600 tl kalan 7 ay 1034 tl yazıyor..siz raporlar etkilemez demişsiniz ama işkuru aradım etikiler dedi yarım maaşlarımın karşısında prim günlerim eksik görünüyor bu yüzden eksik olduğunu düşünüyorum yoksa 10 ay yerine neden eksik çıkmış olabilir.

    1. Yasemin hanım merhaba,

      Işsizlik maaşından faydalanmanız için son 120 günde prim kesintiniz olmaması gerekir. Fakat ücretsiz izin ya da istirahat nedenleriyle eksik gününüz varsa işsizlikten faydalanabilirsiniz, ama eksik gün nedeniyle prim kesintinizden dolayı 10 ay işsizlikten faydalanamazsınız..islemlerinizde bir hata yok, prim kesintiniz olduğu için işsizlik maaşından faydalanma süreniz de ve kazancınızda azalma olması gayet normaldir.

      Görüşmek üzere,

  50. hayırlı günler,
    benim 23.07.2016 tarihinde iş akdim feshedildi. son 120 gün temmuza kadar eksiksiz prim günüm.son 3 yılda ise 2013 yılında 7 günlük sağlık raporum nedeniyle 1073 gün olarak hesaplanan işsizlik maaşım 8 ay dan olmuştur.sağlık raporu olduğu için mi 8 ay alıyorum .Bununla ilgili tekrar görüşmem gerekiyor mu ?.teşekkürle riyi çalışmalar

    1. Merhaba Huriye hanım,

      Evet 7 günlük raporunuz yüzünden, prim kesintisine uğramışsınız. Bu neden ile işsizlik maaşından sekiz ay faydalanabilirsiniz. Konuyla ilgili tekrar görüşmenizi gerektiren bir durum söz konusu değil, uygulama da herhangi bir hata yok.

      Görüşmek üzere,

  51. Merhaba.Ben son 9 aydır ayni işyerinde calismaktayim ve toplam pirim gunum de 900 gün üstünde.
    birkaç hafta içinde hamilelik sebebiyle rapor alacağım,rapor süresince işgormezlik maaşını alıyorum bunu biliyorum.
    sorum ise şu:rapor bitiş tarihim muhtemelen sezon bitiş tarihi de olmuş olacak ve iş akdim sonlandirilacak.
    1)bu durumda işsizlik maaşından faydalanabilecek miyim?
    2)bu fesihi işveren rapor biter bitmez mi yapmalı yoksa 1 ay kadar calisip sonra sonlandirsalar bir hak kaybim olur mu?
    umarım ne demek istedigimi anlatabilmisimdir.haklarimi kaybettigim çok durumlar yasadim.bu kez de kaybetmek istemiyorum,özellikle digumdan onra uzulup yipranmak istemiyorum

    1. Dilge hanım merhabalar,

      İstirahat bitiminden sonra işininizin sona ermesinden dolayı işten çıkışınız yapılacak olur ise işsizlik maaşına hak kazanabilirsiniz. Fakat istirahat bitiminden sonra, ücretsiz izin işlemlerinizi başlatmamanız gerekmektedir. Eğer istirahatinizin bitiminden sonra ücretsiz doğum izninizi başlatırsanız işvereniniz eksik gün bildiriminizi 19 numaralı kod ile yaparsa, işsizlik maaşı hakkınızı kaybedersiniz.

      Görüşmek üzere,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Tüm hakkı saklıdır..Çalışma Hayatı © 2015-2017
Site Haritası RSS Gizlilik Politikası Hakkımızda İletişim
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.sgkhakkinda.com/rapor-issizlik-maasini-etkiler-mi/
RSS
E-Mail
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
Önceki yazıyı okuyun:
Sahte sigorta yapan işverenler yandı
Yıllık izin tarihlerini kim belirler?

Yıllık izin tarihlerini kim belirler? Yaz dönemi yaklaşıyor ve çalışanlar arasında kıyasıya bir izin planlaması başladı. Tüm çalışanlar bir senenin...

Sigorta primi
İstirahat döneminde sigorta primi yatar mı?

Son günler de okurlarımızdan bu konuyla ilgili çok soru aldığımız için bu konu hakkında bir bilgilendirme yapma gereği hissettik. 4857...

Kapat